Optimizacija shranjevalnega prostora v kuhinji

#mojBosch carica Urška
#mojBosch carica Urška

Deli zapis:


Pred kratkim sem se lotila urejanja in organizacije kuhinjskih omaric in ugotovila, da je vedno prostor za izboljšave. Naš sistem (če lahko temu sploh tako rečem 😀 ) me ni preveč motil, ampak sem vseeno želela bolj organizirane in urejene omarice.

Ko vidim dobro organizirano notranjost kakšnih predalov ali omaric, mi srce kar zapoje. Prav tako zagovarjam čistke nekajkrat letno – da se znebim stvari, ki jih ne potrebujem in da pospravim in shranim samo tisto, kar je v redno v uporabi.

Težko se je poslovit od določenih stvari, VEM. Ampak tiste plastične posode BREZ pravih pokrovov pa res lahko recikliramo, kajne? Vsi jih imamo, ne dvomim.

Torej, prvi in najpomembnejši korak k dobri organizaciji shranjevalnega prostora, je…

Čistka

Čistke se loti, ko imaš dovolj časa, da se lahko res posvetiš temu in se ti nikamor ne mudi. Skuhaj si kavo in nekajkrat globoko vdihni, ker je pred tabo eno zabavno dopoldne (ali popoldne).

Kar jaz vedno naredim, je, da grem lepo po vrsti in se najprej lotim spodnjih elementov. Vsak predal spraznim v svojo škatlo, počistim notranjost predala, potem pa grem v akcijo in sortiram stvari na dva kupa; en ostane, drug gre stran. Tukaj ni prostora za sentimentalnost – to delam vedno na dan, ko se počutim še posebej odločno.

Ko zaključim z enim predalom, se lotim naslednjega.

Pripomočki: Organizatorji, škatle, stojala

Ni prave organizacije brez teh pripomočkov! Vse mora biti na svojem mestu, kar najlažje rešimo z organizatorji za predale; za pribor in ostale manjše stvari.

Jaz sem tak manjši organizator uporabila tudi pod koritom za shranjevanje gobic in folij.

Pri policah pa pridejo v poštev škatle, etažerji za kozarce, stojala za krožnice,… še pridemo do tja.

Bistvo je, da ne želimo prevelikih prostorov za malenkosti, ker to potem hitro vodi do kaosa, ker tlačimo noter tisoč in eno stvar, ker »je prostor«. In vsi vemo, kako to potem čez čas izgleda.

V predal s priborom sem recimo na desno stran dodala eno manjšo škatlo za odpirače in pripomočke za čaj, da se ne premikajo po predalu, pred njimi pa nastavila kuhinjske krpe, ki jih uporabljamo za brisanje rok. Tako tukaj ni prostora za kramo in je ne odlagam več sem.

V večjih predalih pa nam prav pridejo škatle. Tukaj je recimo slavni »plastični« predal, kjer so shranjene posode za živila, ki nimajo več svojih pokrovov. Ne vem zakaj bi to še vedno shranjevala v kuhinji, ker mi več ne pride prav.

Ker veliko barvam, sem jih odnesla v svojo pisarno/delavnico in jih bom uporabila za barve. Lahko bi jih tudi uporabila za shranjevanje manjših stvari v kuhinji, če bi bila potreba. Ni jih treba torej zavreči, lahko se ponovno uporabijo za kaj drugega kot hrano.

No, in ko sem se znebila vseh nepotrebnih kosov, sem stvari organizirala v dve veliki škatli. In ni več kotaljenja flašk po celem predalu, juhu!

Ker sem obdržala le dve posodi za živila, sem se spomnila na nov Boschev palični mešalnik MaxoMixx in vakuumsko posodo, ki pride zraven. Sem se prav razveselila tega, jo hitro razpakirala iz škatle in položila na novo mesto, da bo vedno pri roki.

Tudi večje posode sem pravilno zložila in tako naredila prostor še za 3 dodatne posode. Manjše v večje, pokrove v stojalo za krožnike in voila; imamo prostor za vse.

Verjetno moj najljubši del tega projekta; shranjevanje živil v škatle. Če imaš suha živila shranjena na policah, potem veš, kaj nastane, ko iščeš nekaj, kar je čisto zadaj na polici. 😀

Zato se mi zdi super rešitev, da pospravimo hrano v škatle, ki jih lahko povlečemo ven in brez premikanja ostalih stvari, vzamemo tisto, kar potrebujemo. V eno škatlo sem pospravila konzerve, v drugo moke, v tretjo riž, testenine in podobno,.. Škatle bi lahko tudi označila z nalepkami, ampak ker sem izbrala prosojne/luknjaste, se mi to ni zdelo potrebno.

Pa gremo kar na zgornje elemente. Jaz sem se pri načrtovanju kuhinje odločila za vitrine, kar me še dodatno vzpodbuja k temu, da večkrat police pospravim in odstranim tisto, kar ne uporabljamo.

Zgoraj imamo tudi nekaj malenkosti, ki so shranjene v pleteni košarici. To se mi zdi estetska rešitev za manjše stvari, ki bi jih radi skrili. Naravne košarice pa tudi popestrijo videz omaric.

Pri krožnikih ni blazne razlike, le tiste, ki jih največ uporabljamo, sem postavila na stojalo in prestavila nižje, da so takoj na dosegu.

Preverjanje sistema

Ko pospravljaš/organiziraš kuhinjo, imej vedno v mislih UPORABNOST stvari in kako pogosto jih uporabljaš.

Zgoraj naj bodo tisti krožniki/kozarci, ki jih uporabiš poredko in spodaj tisti, ki so v uporabi največkrat. Olajšaj si življenje in ustvarjanje v kuhinji.

Ko si enkrat uspešno opravil/-a čistko in reorganizacijo stvari, pa opazuj nekaj časa, če je vse pri roki in če te kaj moti. Spremeni in spreminjaj tako dolgo, dokler ne bo vse točno tam, kjer tebi odgovarja. Samo tako bo sistem zdržal nekaj časa.

Ker sem sama po duši estet in se velikokrat zalotim, da nekaj postavim na določeno mesto, samo zato, ker lepo izgleda… sem to seveda delala tudi v kuhinji. Zdaj pa ne mislim več toliko na to, ampak na priročnost vseh stvari. Seveda pa popestrim videz s kakšnimi naravnimi košaricami v vitrinah, ki dodajo malo topline vsem kozarcem in krožnikom.

Upam, da bo ta zapis našel prave bralce, ki že komaj čakate, da se lotite organizacije shranjevalnega prostora v kuhinji. Vzelo vam bo nekaj časa, ampak se splača, res. Če boste svoje podvige objavljali na družbenih omrežjih, pa vključite še #mojbosch, da tudi mi vidimo vaše rezultate.

Za konec pa še nekaj pripomočkov za lažje shranjevanje, ki sem jih zasledila v Merkurju:

ŠKATLE ZA SHRANJEVANJE

Jaz sem uporabila te: https://www.merkur.si/skatla-zaboj-curver-infinity-27x19x12-cm-4-5l-sive-barve/

ORGANIZATORJI PRIBORA

Izbrala sem tega: https://www.merkur.si/shranjevanje-pribora-zeller-present-34x26x5-cm-za-pribor-bamboo/

RAZLIČNA STOJALA IN DRŽALA

Najdete tudi držalo za pokrovke, ki se obesi na notranjo stran vratc.

Pa pridno shranjevanje in pospravljanje kuhinjskih omaric ti želim!

Se beremo,

Urška

Deli zapis: